FÅ ET TILBUD PÅ EJENDOMSSERVICE

Har du brug for hjælp til ejendomsservice, så ring

til konsulent Lars Kronov

på telefon

 

25 62 33 62

 

eller send os en mail på

info@omnia-fs.dk

for et uforpligtende tilbud

I forbindelse med, at du overtager din lejebolig, foretages der et indflytningssyn. Det foregår ved, at du og Omnia Facility Service  sammen gennemgår den ny istandsatte bolig. Her udarbejdes en indflytningsrapport, som du underskriver og modtager en kopi af.

 

Rapporten sikrer dig, at:

 

  • du overtager en bolig, som er istandsat efter gældende regler.
  • du og udlejer har dokumentation for, hvilken tilstand boligen var i ved overdragelsen. På denne måde sikres du ved fraflytning, ikke at skulle betale for skader der ikke er forårsaget af dig.
  • du under indflytningssynet kan gøre opmærksom på de fejl og mangler du mener der bør udbedres inden indflytning. Herefter er det ejendomsadministratoren der bedømmer hvorvidt skaderne skal udbedres.

 

Dette indflytningssyn foretages umiddelbart inden indflytning. Du har dog stadig ret til at få noteret fejl og mangler i boligen efterfølgende. Du skal blot sørge for, at fejl og mangler fundet efter indflytningssynet skal være ejendomsadministratoren i hænde senest 14 dage efter du er flyttet ind.

 

Kan indflytningssynet ikke gennemføres indenfor kort tid efter indflytning, for eksempel i  tilfælde hvor lejer/indflytter ikke træffes hjemme, mister lejer/indflytter sine rettigheder til at kunne dokumentere konstaterede fejl og mangler ved senere fraflytning.

INDFLYTNING

FEJL OG MANGLER

Fra du modtager nøglerne, har du 14 dage til at overdrage ejendomsadministratoren en fejl- og mangelliste med de mangler du ikke vil hæfte for ved fraflytning.

 

Der er ingen regler for hvordan en fejl- og mangelliste skal se ud. Du kan derfor blot skrive det på et stykke papir, eller en mail.

 

Du kan også bruge vores fejl- og mangelliste du finder her

 

Eksempler på mangler der kan forekomme:

 

Maling:

  • Er alle flader nymalede?
  • Er malingen udført professionelt uden helligdage?
  • Er der brugt den korrekte glans maling, særligt i vådrum?

 

Gulve:

  • Er der malerpletter på gulvene?
  • Er der synlige ridser eller mærker?
  • Er der farveforskelle og nedslidning i lakken?

 

Træværk:

  • Er der pletter af maling på træværket nogle steder?
  • Er der synlige hakker eller ridser?

 

Stikkontakter:

  • Virker alle stikkontakter som de skal?
  • Er der malerpletter?
  • Forekommer der ledninger uden påmonterede muffer?

 

Køkken:

  • Har køkkenbordet og køkkenskabene synlige ridser eller mærker?
  • Er der vandskade omkring vasken?
  • Er afløb rensede og rene?
  • Er alle hårde hvidevarer rengjorte og funktionelle?
  • Er ovnen samt riste og bageplader rengjorte?

 

Badeværelse/WC:

  • Er der revner i fliserne?
  • Er der borehuller i væg eller fuger?
  • Er der kalkaflejringer omkring afløb samt sanitet?
  • Er der afskalning af emalje på wc, vask eller badekar?

 

Vinduer:

  • Kan de åbnes og lukkes uden problemer?

“Vi ser Omnia facility service som en tæt samarbejdspartner,

der formår at understøtte vores forretning”

Serviceleder Hans Hansen, Kolding Boligforening

Omnia Facility Service • Grønningen 41 • DK 6000 Kolding • Tlf.nr. 88 63 84 80 • E-mail: info@omnia-fs.dk • CVR-nr. 28586450